Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

Problém jménem SPAM: Je rozesílání nevyžádaných zpráv skutečně profitabilní?

 
sobota, 30. září 2017, 08:22

Určitě vás někdy napadlo, proč někdo tráví čas rozesíláním statisíců nevyžádaných zpráv se špatnou stylistikou a pochybným obsahem, který slibuje převod dědictví, výhodné investice, levný nákup zlata, nalezení atraktivní životní partnerky/partnera, zvětšení penisu, zázračné zhubnutí nebo skvěle placené místo bez práce a povinností v atraktivní destinaci? A jistě vás napadlo i to, zda se to skutečně ještě vyplatí? To si pište, že ano!

První emailová komunikace se datuje do roku 1971. Historie nevyžádaných zpráv (označovaných jako SPAM) se začala psát v roce 1978, kdy byla rozeslána první hromadná nevyžádaná zpráva pro zhruba 400 příjemců. SPAM tehdy nevzbudil příliš velkou vlnu rozhořčení, protože obdržet jakýkoliv email byl tehdy vcelku zážitek, přesto byl odesílatel upozorněn na to, aby příště podobnou „nesmyslnou“ věc nedělal. 

Od té doby ušla elektronická komunikace dlouhou cestu. Podle údajů Radicati Group je na světě denně odesláno zhruba 269 miliard emailů, z nichž je zhruba 49,7 % považováno za SPAM. Ano, čtete správně. Téměř polovina zpráv běhajících v našich emailových klientech představuje nevyžádané obchodní sdělení, jejichž cílem je zaujmout a vyprovokovat respondenta k nějaké akci. 

A tím se dostáváme k profitabilitě tohoto počínání. Z pohledu ekonomie jde o ukázkový případ úspor z rozsahu: za určité peníze vyvinete systém získávání emailových adres a rozesílání emailů, ale pak už jen snižujete průměrné náklady na rozeslanou zprávu tím, že posíláte další, další a další emaily. A čekáte. A jelikož jste schopni rozeslat skutečně obrovské množství emailů, i přes velmi nízkou konverzi způsobenou chybnými adresami, antispamovými filtry nebo prostě tím, že adresát SPAM nepřečte a smaže, jde o velmi dobrý byznys. 

Ukažme si to na jednoduchém příkladu, který zmapovali ve společnosti MailChimp: 

Z jednoho milionu odeslaných spamů mají reálný dopad zhruba 3 nevyžádané emaily, tedy 0,0003 %. Představte si, že z milionu cest z práce byste jen třikrát trefili domů. Neuvěřitelně nízká úspěšnost, že? Jenže spammerům to stačí, protože jestliže je dobře organizovaný subjekt schopen rozeslat až 1 miliardu emailů denně, znamená to pro ně zhruba 9 tisíc reakcí se zpětnou vazbou, z nichž je schopen v průměru vytěžit zhruba 20 dolarů. To představuje denní tržby ve výši 180 tisíc dolarů (3,7 milionu Kč) a potenciální roční tržby ve výši 65 milionů dolarů (1,36 miliardy Kč). 

Není třeba pochybovat. Spammeři dobře ví, co dělají.

Napsal Aleš Rod | Foto pixabay.com

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Pohřeb veterána Mevalda bude v Albrechticích...

  • Zemřel folkový bard Wabi Daněk. Podlehl...

  • Babiš žádost o vydání čekal, postup má za...

  • Kapela Chinaski se rozpadla, opouštějí ji...

 
 

Kam dál?

Po dlouhé nemoci zemřela herečka Květa Fialová. Bylo jí osmaosmdesát let

úterý, 26. září 2017, 09:28

Po dlouhé nemoci dnes, v úterý 26. září, ráno zemřela herečka Květa Fialová, uvedla Česká televize. Bylo jí 88 let....

Zemřela filmová legenda – Jan Tříska

pondělí, 25. září 2017, 09:59

Jan Tříska, legenda tuzemské kinematografie, zemřel. Stalo se tak na následky vážného zranění po sobotním pádu z...

Herec Jan Tříska je po vážném zranění v nemocnici

neděle, 24. září 2017, 12:59

Osmdesátiletý herec Jan Tříska je po zranění ve vážném stavu v nemocnici. Od pondělí měl natáčet film Na střeše,...