Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

dTest vyzval přes 50 společností ke změně komunikace se zákazníky

 
čtvrtek, 26. března 2015, 10:40

Pokud chcete po telefonu ohlásit poruchu vodovodu, reklamovat vady zboží nebo vyúčtování elektřiny či plynu, můžete za takový hovor zaplatit desítky i stovky korun. Mnozí podnikatelé totiž používají pro kontakt se zákazníky, včetně nahlášení poruch či pojistné události, zpoplatněné modré a bílé linky. dTest nyní vyzval více jak 50 společností, aby toto změnily.

Banky, pojišťovny, mobilní operátoři, dodavatelé energií, dopravci a další využívají pro kontakt se zákazníky bílé a modré linky, které jsou podle tarifikace konkrétního operátora volajícího zpoplatněny částkou až sedm korun za každou započatou minutu volání.

„Hovor na modrou či bílou linku je nejenom dražší než volání na běžnou linku, ale žádný z operátorů u něho v současné době neumožňuje čerpat volné minuty. Každý zákazník tak za hovor, kterým chce například nahlásit poruchu či pojistnou událost, musí zaplatit ne zcela zanedbatelnou částku,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. A doplňuje: „Takový způsob komunikace se zákazníkem je krajně nevhodný a současně je v rozporu se směrnicí o právech spotřebitelů.“

dTest vyzval více než 50 společností, aby přehodnotily svou politiku komunikace se zákazníky a používaly pro kontakt s klienty běžné telefonní linky nebo bezplatné zelené linky. „Jsme přesvědčeni, že pokud se společnosti rozhodnou změnit svůj přístup, aniž by jim to musel přikazovat zákon, zákazníci to jistě ocení,“ říká Lukáš Zelený.

V minulém měsíci dTest provedl průzkum mezi téměř pěti tisíci respondenty. Z něj jasně vyplývá, že 88 % spotřebitelů považuje používání bílých a modrých linek společnostmi za nepřívětivé vůči klientům. Jako jedno z možných řešení navrhují použití běžných pevných linek k těmto účelům.

Více informací o problematice osmičkových linek v České republice se dozvíte na stránce www.dtest.cz/osmicky. Přehled společností, které dTest vyzval ke změně komunikace se zákazníky, je uveden v příloze této tiskové zprávy.

Zdroj: dTest

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Mastercard otevřel Prahu zážitkům k...

 
 

Kam dál?

Spanilá jízda dolaru pokračuje a bude tomu tak až do středečního Fedu

pondělí, 16. března 2015, 11:29

Euro se dnes ráno dostalo na nová dvanáctiletá minima a měnový pár nemá daleko k testování parity. Koruna vůči dolaru...

Evropské vyhlídky se lakují na růžovo

pátek, 13. března 2015, 10:10

Šéf ECB Mario Draghi tento týden znovu hýřil optimismem. Měnová expanze podle jeho slov konečně přináší své ovoce a...

Mají se Američané nejlépe od roku 1959?

úterý, 3. března 2015, 10:38

Američané se mají nejlépe od konce padesátých let minulého století. Tedy alespoň pokud si jako bernou minci vezmeme...